KDK, vatandaşların sorunlarının çözümüne aracılık etti
Vatandaşların taşımalı eğitim, doktor eksikliği, mezuniyet belgelerine ulaşamama ve hastane havalandırmasından kaynaklanan gürültü şikayetlerinin giderilmesi için ‘www.ombudsman.gov.tr’ adresi üzerinden yapılan başvurularda Kamu Müfettişliği Kurumu (KDK) aracılık etti.
KDK, vatandaşlardan gelen başvuruları inceleyerek sorunlarını analiz ediyor. Başvuruları en kısa sürede sonuçlandıran kurum, ‘www.ombudsman.gov.tr’ internet sitesi üzerinden ücretsiz başvuru alıyor. Bir başvuran, devlet hastanesine bitişik bir binada yaşadığını, hastane yapılırken yanlışlıkla evlerin bakan tarafına havalandırma sistemi yapıldığını, bu nedenle 24 saat gürültüye maruz kaldığını ifade etmiştir. Vatandaş, evinde gürültü ölçümü ve soğutma sisteminin devri için KDK’ya başvurdu. Başvuruyu alan kurum, vatandaşın mağduriyetinin giderilmesi için ilgili kurumlarla toplantılar yaptı. Yapılan görüşmeler sonucunda ilgili hastane iklimlendirme sistemlerinin yalıtımının iyileştirilmesi ve ses sorununun çözülmesi için gerekli çalışmaların başlatıldığı Kamu Denetçiliği Kurumu’na bilgi verdi.
ULAŞTIRILMIŞ EĞİTİM Başka bir vatandaş, çocuğunun evinden okula gidebilmek için taşımalı eğitimden yararlanmak zorunda kaldığını belirterek, taşımalı eğitim sorununu çözerek çocuğunun kayıtlı olduğu okula taşınması için başvuruda bulundu. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile yapılan görüşmeye rağmen sorun çözülmedi. KDK’nın ilgili kurumlarla yaptığı görüşmeler sonucunda sorunun giderildiği ve öğrencinin okula otobüsle ulaşabildiği bilgisi verildi. ‘DOKTOR SAYISINI ARTIRIN’ İSTEĞİ İlçelerinin toplam nüfusunun yaklaşık 80 bin kişi olduğunu belirten bir başka başvurucu, yoğunluk nedeniyle hastanedeki göz polikliniğinde sadece 1 doktorun görev başında olduğunu ifade etti. Randevu alamadıklarını söyledi. Vatandaş, gece saatlerinde insanların muayene olmak için sıraya girdiğini ve bu durumun bölge halkını mağdur ettiğini belirterek, hastanede görev yapan göz doktorlarının sayısının artırılması için Ombudsman’a başvurdu. Başvurunun adı üzerine harekete geçen KDK, Sağlık Bakanlığı ile görüştü. Görüşmelerin ardından Sağlık Bakanlığı, KDK’ya açık randevu kuralına başvuracak uzman sayısına göre hekim sayısının tamamlanacağını bildirdi.
Lise mezuniyet bilgilerinin e-Okul sistemine girilmediğini belirten bir başvuru sahibi, bu nedenle bilgilerinin e-Devlet sisteminde yer almadığını ifade etmiştir. Mezuniyet bilgilerinin e-Okul sistemine girilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı’na başvurduğunu ancak sorunun çözülemediğini ifade eden vatandaş, mezuniyet bilgilerinin e-Okul sistemine girilmesi için konuyu Kamu Denetçiliği Kurumu’na taşıdı. mağduriyetlerini gidermek için e-Okul sistemini kullandı. Başvuru üzerine harekete geçen kurum, vatandaşların mağduriyetlerinin giderilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı ile görüşmeler yaptı. Yapılan görüşmelerin ardından Milli Eğitim Bakanlığı, KDK’ya gönderdiği yazıda; başvuranın lise mezuniyet bilgilerinin e-Okul sistemine işlendiğini bildirmiştir.